KUR'AN'DA ÇELİŞKİ YOKTUR 1 " ADLI DOSYAMIZ ATEİST SİTELERİNDEKİ İFTİRALARA CEVABI OLUŞTURURKEN BU DOSYAMIZDA İSE MİSYONERLERİN SİTELERİNDEKİ KUR'AN'DA ÇELİŞKİ OLDUĞUNA DAİR YAPTIKLARI İFTİRALARA - İDDİALARA DEĞİL ! - CEVAP VERMEK ÜZERE HAZIRLANMIŞTIR.
AŞAĞIDAKİ İFTİRALARI OKUMADAN ÖNCE ÜÇ HUSUSUN ALTINI ÇİZMEK İSTİYOR VE AŞAĞIDAKİ YAZILARIN BU GÖZLE OKUNMASINI İSTİYORUZ:
1-BİR KERE KENDİ KİTAPLARINDA VAR OLAN VE ASLA İNKAR EDEMEDİKLERİ ÇELİŞKİLERİN HINCI İLE KUR'AN'DA DA ÇELİŞKİ OLDUĞUNU İLERİ SÜRMELERİ BİZCE SADECE VE SADECE İÇLERİNDEKİ GARAZIN, HUSUMETİN , ÖFKENİN DIŞA VURUMU OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUZ...
TIKLAYINIZ: Hıristiyanlık,Hz. İsa,K. Mukaddes VE Misyonerlere Sorular
2-KUR'AN'DA BİR KONU ARANIRKEN O KONU İLE İLGİLİ TÜM AYET VEYA HADİSLERİ BİR ARAYA GETİRMEK GEREKİR.ÇÜNKÜ AYNI KONUDAKİ AYETLER BİR ARAYA GETİRİLİNCE GÖRÜLECEKTİR Kİ BAZI AYETLER DAHA SONRA GELEN AYETLE HÜKMÜ GENİŞLETİLMİŞ, ONA YENİ BİR BOYUT GETİRİLMİŞ VEYA HÜKMÜ DARALTILMIŞ OLABİLİR...KUR'AN'DA BİR KONUDAKİ AYETLER GENELLİKLE BİR ARADA BULUNMAZ VE KUR'AN'DA FARKLI YERDE BULUNUR.ONLARI TOPLAMAK İÇİN İSE TÜM KUR'AN'I ARAŞTIRMAK GEREKİR Kİ BİR KONU İLE İLGİLİ AYETLERİN BİR ARADA BULUNMAMASININ SEBEBİ DE BUDUR ! ZATEN KUR'AN AYETLERİNİN BİRBİRİ İLE SIKI BAĞLANTISI VARDIR.TEMİZLİKTEN İMANA,NAMAZDAN ANNE BABAYA İTAATA DİREK GEÇİŞ YAPILABİLMEKTE, ARALARINDA SIKI BAĞLANTILAR KURULABİLMEKTEDİR.YANİ KUR'AN DÜNYA-AHİRET, AHLAK-İBADET-TOPLUM HAYATI İLE... BİR BÜTÜNDÜR!
3-BİR ÖRNEK VERELİM: İÇKİ AŞAMA AŞAMA , TOPLUM BİLİNÇLENDİRİLEREK ZAMANLA YASAKLANMIŞ, TOPLUM BİLİNCİ VE EĞİTİM DÜZEYİNİN BELLİ BİR SEVİYEYE GELİNMESİ BEKLENMİŞ, TOPLUM BUNA HAZIRLANMIŞTIR.MESELA BİR AYETTE " İÇKİLİ İKEN NAMAZA YAKLAŞMAYIN " BUYRULUR.HAYATLARININ HER ANINDA İÇEN İNSANLAR BELLİ ZAMANLARDA İÇKİDEN UZAK DURMAYA ZİHİNLERİNİ AÇARLAR.SONRA AŞAMA AŞAMA PERDER PEY AYETLERLE İÇKİ TAMAMEN YASAKLANIR.ÇÜNKÜ TOPLUM BİLİNCİ BU DÜZEYE GELMİŞTİR ARTIK...ŞİMDİ AŞAĞIDA KULLANILAN MANTIĞA BİR ÖRNEK VERELİM . İÇKİLİ İKEN NAMAZA YAKLAŞILMAMASI AYETİNİ ALIP " KUR'AN İÇKİYİ YASAKLAMADI SADECE NAMAZDA İKEN YASAK " DENSE, VEYA " YAHU NAMAZDA MI HER ZAMAN MI YASAKLANDI , BU ÇELİŞKİDİR " DENSE BİZ BU MANTIĞA NEYİ NASIL ANLATALIM...!?
BİZ ASLA ÇEKİNMİYOR, " İSLAM ÜSTÜNDÜR "SLOGANIMIZI HER ORTAMDA İLERİ SÜRÜYORUZ.İŞTE İSPATI : İFTİRALARINI AYNEN SİTEMİZE ALIYOR VE CEVABIMIZI SUNUYORUZ .
Şeriat ortaminda ve din adami'nin elinde yetisen kisilerin ortak özelligi, birbirine ters, birbirine zit ve birbirini
cerheden seyleri ayni zamanda benimseyebilmek veya benimsemis görünmektir. Bundan dolayidir ki müslüman kisi, hem bir yandan "Islam dini hosgörü dini'dir" diyebilir ve hem de ayni zamanda Kur'an'in: "Islam'dan gayri bir din'e inananlar sapiktirlar" seklindeki hükmünü benimseyebilir. Bu iki düsüncenin birbirine zit, birinin tersi oldugunu düsünmez. Hem bir yandan Kur'an'in "Din'de zorlama olmaz" seklindeki hükmüne sarilabilir ve hem de ayni Kur'an'in, "müsrikleri" (puta tapanlari) Islam'a zorlamak için, "Müsrikleri öldürünüz" seklindeki emrini rahatlikla uygulayabilir. Bu iki davranisin çeliskili ve bagdasmaz oldugunu farketmez. Farketse bile günah isleme korkusundan farketmemis görünür.
İSLAM SAPIKLARA BİLE HOŞ GÖRÜLÜ .BUNDA NE VAR ...!? HELE ZORLAMAK HİÇ VE ASLA SÖZ KONUSU DEĞİL !
SON AYETTE ( TEVBE : 5) İSE SÖZ KONUSU OLAN, HZ. PEYGAMBERİN VE İLK MÜSLÜMANLARIN MÜŞRİKLERLE OLAN SAVAŞ HALİDİR. MEKKE'Yİ ELİNDE TUTAN BU MÜŞRİKLER İLE MÜSLÜMANLAR ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN YİRMİ İKİ YILLIK BİR GEÇMİŞİ VARDI. BU SÜRE İÇİNDE MÜSLÜMANLAR, MÜŞRİKLERE ÇAĞRI YAPAR, AÇIKLAMADA BULUNURKEN MÜŞRİKLERDEN ÇEŞİTLİ EZİYETLER, DİNLERİNDEN DÖNDÜRME GİRİŞİMLERİ, SAVAŞ GİRİŞİMLERİ VE YENİ DEVLETLERİNİ YIKMAYA YÖNELİK ORTAK KOMPLOLAR GÖRMÜŞLERDİ. BUNA RAĞMEN GEREK PEYGAMBER'DEN, GEREK BU DİNDEN VE GEREKSE BU DİNİN BAĞLILARINDAN HEP MÜSAMAHA GÖRMÜŞLERDİ. BU SÜRE OLDUKÇA UZUN BİR TARİHTİ. BÜTÜN BUNLARA RAĞMEN İSLÂM, ONLARA KOLLARINI AÇIYORDU. YÜCE ALLAH EZİYETLERE UĞRAYAN, DİNLERİNDEN DÖNSÜNLER DİYE İŞKENCELER ALTINDA İNLETİLEN; SAVAŞLARA, SÜRGÜNLERE VE ÖLDÜRÜLMELERE MARUZ BIRAKILAN MÜSLÜMANLARA VE PEYGAMBERİMİZ'E EĞER MÜŞRİKLER TEVBE EDİP YÜCE ALLAH'A DÖNERLERSE, BU DİNE TESLİM OLDUKLARINI, ONUN GÖREVLERİNİ YERİNE GETİRMEYE YÖNELDİKLERİNİ, KISACASI BU DİNE GİRDİKLERİNİ KANITLAYACAK BİÇİMDE ONUN FARZLARINI YAPMAYA BAŞLARLAR İSE KENDİLERİNE İLİŞMEMEYİ, ONLARI CEZALANDIRMA İŞLEMİNİ DURDURMAYI EMREDİYORDU. ÇÜNKÜ YÜCE ALLAH, NE KADAR GÜNAH İŞLEMİŞ OLURSA OLSUN, TEVBE EDEN HİÇ KİMSEYİ REDDETMEZ. "O BAĞIŞLAYICIDIR VE MERHAMETLİDİR." ... BU KÖTÜLÜK MERKEZİ, MEDİNE'YE DURMADAN SALDIRI YAPAN ( UHUD,HENDEK,.. DİĞER DÜŞMAN KAVİMLERİN DESTEKLENMESİNE SON VERMEK İÇİN ) BU SİVRİSİNEK BATAKLIĞININ KURUTULMASI GEREKİYORDU... NASIL Kİ, BİR DEVLET TERÖRİSTLERE ŞÖYLE BİR ÜLTİMATOM VEREBİLİR: “SİZE DÖRT AY MÜDDET. YA BU MÜDDET ZARFINDA TESLİM OLURSUNUZ, YA DA GÖRÜLDÜĞÜNÜZ YERDE ÖLDÜRÜLÜRSÜNÜZ” ONUN GİBİ, TEVBE SÛRESİNİN İLK AYETLERİNDE BELİRTİLDİĞİ ÜZERE, MÜŞRİKLERE DÖRT AY SÜRE VERİLMİŞTİR. BU MÜDDET ZARFINDA ONLARA İLİŞİLMEYECEKTİR. FAKAT ESKİ HALLERİNE DEVAM EDERLER , İSLAM'A DÜŞMANLIKLARI SÜRERSE CEZALARI AÇIKCA KENDİLERİNE BİLDİRİLİR ! “ONLARI NEREDE BULURSANIZ ÖLDÜRÜN” MEALİNDEKİ AYETİN SON KISMI “ALLAH GAFUR VE RAHİMDİR’’ DİYEREK BİTER. BUNUNLA “ALLAH BAĞIŞLAYICIDIR, MERHAMET EDİCİDİR. SİZ DE ÖYLE OLUN” MESAJI VERİLMEKTEDİR. BİR SONRAKİ AYETTE İSE ŞÖYLE DENİLİR:“EĞER MÜŞRİKLERDEN BİRİ EMAN İLE SANA GELİRSE ONA EMAN VER. TA Kİ ALLAH’IN KELAMINI DİNLESİN. (MÜSLÜMAN OLMAZSA) SONRA ONU GÜVEN İÇİNDE BULUNACAĞI BİR YERE ULAŞTIR. ÇÜNKÜ ONLAR BİLMEYEN BİR KAVİMDİR” ZATEN BİR SONRAKİ AYETTE ( 7. AYET ) : " MESCİD İ HARAM'IN, KABE'NİN YANINDA ANTLAŞMA YAPTIKLARINIZ DIŞINDAKİ MÜŞRİKLERE KARŞI ALLAH'IN VE PEYGAMBER'İN NASIL TAAHHÜDÜ OLABİLİR? ONLAR SİZE KARŞI DÜRÜST DAVRANDIKÇA SİZ DE ONLARA KARŞI DÜRÜST DAVRANINIZ. HİÇ ŞÜPHESİZ ALLAH KÖTÜLÜKTEN SAKINANLARI SEVER." BUYRULUR. KISACA SALDIRMAYANA SALDIRILMAZ, DÜŞMAN OLMAYANA DÜŞMAN OLUNMAZ !
TIKLAYINIZ : İslam Barış Dinidir
Bir yandan "Tanri dileseydi puta tapmazlardi" seklindeki seriat hükmüne inanirken diger yandan puta tapanlarin Cehenneme atilacaklarina dair hükmü dogal kabul etmekten geri kalmaz ve bu iki hükmün çelisir seyler oldugunu düsünmez. Düsünse bile düsünmemis görünür.Bir yandan "Allah kimi dogru yola koymak isterse onun kalbini Islamiyete açar, kimi de saptirmak isterse ... kalbini dar ve sikintili kilar" seklindeki hükme inanir fakat ayni zamanda bu hükmün uzatmasi olan "Allah, inanmayanlari küfür batakliginda birakir" seklindeki satirlari dogal bulur. Bu iki hüküm arasinda çelisme oldugunu aklindan geçirmez. Gecirse bile, gecirmemis görünür.
KÜFÜR VEYA PUTA TAPMA...TÜM BUNLAR İNSANIN KENDİ HÜR İRADESİ İLE YAPTIĞI EYLEMLERDİR. KİŞİ KENDİ İRADESİ İLE BUNLARI YAPAR , ALLAH'TA İNSANIN BU İSTEDİĞİ YAPMASINA İZİN VERİR.ÇÜNKÜ İYİLİK YAPSA CENNET'E GİRECEK OLANDA , KÖTÜLÜK YAPINCA CEHENNEME GİDECEK OLANDA...TÜM BUNLARA KARAR VEREN İNSANIN KENDİSİDİR.İNSAN DİLER İSTER , YOLA ÇIKAR , ALLAH ONA ENGEL OLMAZ, ÇÜNKÜ SONUCUNDAN DA MESUL OLACAK OLAN YINE INSANIN KENDISIDIR.TIPKI ALLAH'IN IYIİLK YAPANA ENGEL OLMADIĞI GİBİ...KISACA CENNETE VEYA CEHENNEME İNSAN KENDİ GİDER , ÇÜNKÜ İNSAN HÜR'DÜR, HÜR YARATILMIŞ , YOLUNU, HEDEFİNİ KENDİSİNİN SEÇMESİNE İZİN VERİLMİŞTİR.İZİN VEREN İSE ALLAH ( CC) 'DIR.İYİLİK VE KÖTÜLÜĞÜ YAPMAYI SEÇMEK İSE İNSANIN TERCİHİDİR.
ALLAH (CC) KALPLERİ MÜHÜRLER Mİ ?: TEVBE : 87 :" ...KALPLERİNE MÜHÜR VURULDU. BUNDAN DOLAYI ONLAR ANLAYIŞSIZDIRLAR "EN'AM :46 :" EĞER ALLAH KULAKLARINIZI VE GÖZLERİNİZİ ALIR DA KALPLERİNİZE MÜHÜR VURURSA..."A'RAF :101 " İŞTE KÂFİRLERİN KALPLERİNİ ALLAH BÖYLE MÜHÜRLER. "NAHL :108 " İŞTE ONLAR ALLAH'IN, KALPLERİNİ, KULAKLARINI VE GÖZLERİNİ MÜHÜRLEDİĞİ KİMSELERDİR. " BU VE BENZERİ AYETLER HEP AYNI SORUYU GÜNDEME GETİRMEKTEDİR, ALLAH 'U TEALA İNSANLARIN İRADESİNE MÜDAHALE EDİP ONLARI - HAŞA - SAPIKLIK İÇİNDE Mİ BIRAKMAKTADIR ...? ASLA ! KUR'AN'IN AYETLERİNİ BİR BÜTÜN İÇİNDE DEĞERLENDİRDİĞİMİZ ZAMAN , AYNI KONUDAKİ AYETLERİ YAN YANA GETİRDİĞİMİZ ZAMAN SORUN KENDİLİĞİNDEN HALLOLMAKTADIR...
AŞAĞIDAKİ AYETLERİ OKUYUNCA GÖRÜLECEKTİR Kİ " İNSANLARIN KENDİ DAVRANIŞLARININ SONUCUNDA " ALLAH'U TEALA BÖYLE YAPMAKTADIR...
NİSA :155 " SÖZLERİNİ BOZMALARINDAN,ALLAH'IN AYETLERİNİ İNKAR ETMELERİNDEN ,HAKSIZ YERE PEYGAMBERLERİ ÖLDÜRMELERİNDEN VE " KALPLERİMİZ MÜHÜRLÜ " DEMELERİNDEN ÖTÜRÜ ONLARI LANETLEDİK, TAM AKSİNE İNKARLARINDAN ÖTÜRÜ ALLAH ONLARIN KALPLERİNİ MÜHÜRLEMİŞTİR."
BAKARA: 88 " KALPLERİMİZ PERDELİDİR" DEDİLER. HAYIR ; KÜFÜR VE İSYANLARI SEBEBİYLE ALLAH ONLARA LÂNET ETMİŞTİR. O YÜZDEN ÇOK AZ İNANIRLAR. "
BAKARA :93 " ONLAR: İŞİTTİK VE İSYAN ETTİK, DEDİLER. İNKÂRLARI SEBEBİYLE KALPLERİNE BUZAĞI SEVGİSİ DOLDURULDU "
YUNUS :74 . " ONLAR DAHA ÖNCE YALANLADIKLARI ŞEYE İNANACAK DEĞİLLERDİ. İŞTE HADDİ AŞANLARIN KALPLERİNİ BİZ BÖYLE MÜHÜRLERİZ. "
NAHL : 104 " ALLAH'IN ÂYETLERİNE İNANMAYANLAR YOK MU, KUŞKUSUZ ALLAH ONLARI DOĞRU YOLA İLETMEZ "
SÂF :5 " ONLAR YOLDAN SAPINCA, ALLAH DA KALPLERİNİ SAPTIRMIŞTI "
MUTAFFİFİN . 14 " ONLARIN İŞLEMEKTE OLDUKLARI (KÖTÜLÜKLER) KALPLERİNİ KİRLETMİŞTİR " ................
KISACASI ALLAH'U TEALA İNSANLARIN KENDİ DAVRANIŞLARININ SONUCU OLARAK , KENDİ İRADELERİ İLE YAPTIKLARININ SONUCU ,KENDİ İSTEKLERİNİN SONUCUNDA ONLARIN KALPLERİNİ MÜHÜRLEMEKTEDİR...ÇÜNKÜ KENDİLERİ BUNU İSTEMEKTEDİR! YOKSA ALLAH DAİMA BİZLER İÇİN İYİLİK İSTER, HATTA KÖTÜLÜKLERİNDEN DOLAYI CEZAYI HAK EDİP CEZA VERDİKLERİNE BİLE ALLAH ACIR VE DOĞRU YOLU BULMALARINI İSTER AMA İNSANIN DA BİZZAT BUNU İSTEMESİ ŞEYTANA UYMAMASI GEREKMEKTEDİR :
EN'AM : 42-43 " ... (İNKÂRLARINDAN DÖNÜP BİZE) YALVARSINLAR DİYE ONLARI DARLIK VE SIKINTI İLE YAKALAYIP CEZÂLANDIRMIŞTIK.HİÇ OLMAZSA, ONLARA BU ŞEKİLDE AZABIMIZ GELDİĞİ ZAMAN BOYUN EĞSELERDİ! FAKAT KALPLERİ İYİCE KATILAŞTI VE ŞEYTAN DA ONLARA YAPTIKLARINI CÂZİP GÖSTERDİ. "
Bir yandan "Seriat dini, kadini yüceltmistir, yirminci yüzyilin ulasamadigi haklara eristirmistir; kadinin sahsiyet haklarina saygilidir, kadin erkek esitligini öngörür" seklinde konusurken diger yandan: "Kadinlar aklen ve dinen dûn yaratiklardir; erkeklerin kadinlardan bir üstün dereceleri vardir; iki kadinin tanikligi bir erkegin tanikligina bedeldir; mirasta erkegin payi iki disinin payi kadardir; namazi bozan seyler esek, kara köpek, domuz ve kadin'dir; kadinlar insanin karsisina seytan gibi çikarlar; Cehennem'in çogunlugu kadinlardan olusur, vs..." seklindeki hükümleri öne sürebilir ve bunu yaparken çeliskiye düstügünü bilmez. Bilse bile, bilmemis görünür.
HEP AYNI SALLAMALAR... CEVAP İÇİN TIKLAYINIZ : İslam'da Kadın Hakları.
EKLEYECEK TEK ŞEY VAR. ŞAHİTLİK KONUSUNUN , GÜNÜMÜZ DEYİMİ İLE " VADELİ BORÇLAR " KONUSU İLE SINIRLI OLDUĞUDUR. O DÖNEMDE KADINLAR TİCARET İLE İÇLİ DIŞLI DEĞİLLERDİ ... - HATTA HZ. HATİCE ANNEMİZ , TİCARİ İŞLERİNİ ERKEKLERE ( BU ARADA HZ. RESUL'E ) YAPTIRIYORDU VE ONUNLA BU SAYEDE TANIŞIP , TEMİZ, DÜRÜSTLÜĞÜNÜ GÖRÜP ONUNLA EVLENMİŞTİR... - GÜNÜMÜZDE İSE DURUM DEĞİŞMİŞ , YANİ KISACA SEBEP - TİCARİ İŞLERLE İLGİLENMEME VE PARA İLE DİREK MUHATAP OLMAMA ...- ORTADAN KALKMIŞ , DOLAYISI İLE ŞAHİTLİK MESELESİ DE YENİDEN DÜZENLENMESİ GEREKEN BİR KONU HALİNE GELMİŞTİR.DETAYLAR İSLAM ALİMLERİNİN ALANINA GİRMEKTEDİR...
Sayisiz denecek kadar çok bu örneklerin ortaya vurdugu sonuç sudur ki seriat verileriyle yetisen kisi birbiriyle çeliski halinde bulunan din verilerini gerçegin ta kendisi olarak kabul etmekten geri kalmaz. Bu hükümlerin "kutsalligina" ve "mutlak gerçekligine" öylesine inanmistir ki bunlarda "çelisme", "tutarsizlik" ya da "bagdasmazlik" diye bir sey olabilecegini kabul etmez. Kabul etmek söyle dursun fakat kabul edenleri dinsizlikle suçlamaga hazirdir.
DİNSİZLİKTEN DAHA ÇOK " MÜFTERİ- İFTİRA EDEN - , ÇEKEMEMEZLİK " KELİMELERİ UYGUN DÜŞÜYOR...!
Cünkü zekasi, seriat'in olusturdugu ortam içerisinde körletilmistir ve bu ortami olusturan da esas itibariyle din adamidir.
BİR DE BUNU YAZANLAR " KİLİSEYE GİRERKEN AKLIMI DIŞARIDA BIRAKIRIM, " DEDİRTEN, DÜNYANIN DÖNDÜĞÜNÜ SÖYLEYENLERİ ENGİZİSYONDA YARGILAYAN BİRİ OLMASA,KURANDAKI AKLI KULLANMAYI EMREDEN AYETLERE GIRMIYOZ!
Din adami'nin ona belettigi sudur ki Kur'an: "Dogrulugu süphe götürmeyen kitab'tir" (K.2 Bakara 2) ve "Eger o, Allah'tan baskasi tarafindan gelmis olsaydi onda bir çok tutarsizlik (bulunurdu)" (K. 4 Nisa 82)
AMENNA !
Ancak ne var ki akilci bir gözle Kur'an'i okumaga basladigimiz an, daha ilk satirlarindan itibaren çelismeli hükümleri karsimizda bulur ve okumaga devam ettikçe bunlarin çoklugu içerisinde kayboluruz. Sadece bir kaç örnekle yetinmek üzere En'am Suresi''nden bazi hükümlere göz atmakla ise baslayalim: 107ci ayet söyle der: "Tanri dileseydi puta tapmazlardi" (K. 6 En'am 107). Bir kaç ayet ilerde su vardir: "Allah dilemedikçe inanmazlar" (K. 6 En'am 111) . Bundan anlasilan sudur ki inanmak ya da puta tapmak Tanri'nin dilegine baglidir ve eger Tanri dilemis olsaydi kisiler puta tapmazlardi.
OLAYIN KISACA FORMÜLÜ ŞU : İNSAN KENDİ HÜR OLAN İRADESİ İLE İSTER - DİKKAT İSTEYEN İNSAN ! - , ALLAH İZİN VERİR, AMA SONUCUNA DA - ÖZGÜR İRADESİ İLE O İŞE YÖNELDİĞİ İÇİN - KATLANIR...!
Ancak ne var ki bu ayni En'am Sure'sinde: "... puta tapanlardan yüz çevir" (K. 6 En'am 106) diye yazilidir.
Bunu pekistirir nitelikte olmak üzere Tevbe suresi'nde de puta tapanlarin öldürülmelerini emreden su ayet vardir:
"...Müsrikleri (puta tapanlari) buldugunuz yerde öldürün,.." (K. 9 Tevbe 5). Bir baska deyisle, Kuran'a gore, Tanri kisiyi hem "putperest" (müsrik) birakmistir, ve hem de "putperest'tir" diye cezalandirmaktadir.
BIRAKMADI.O İNSAN KENDİ AKLINI KULLANIP , HÜR İRADESİ İLE MÜŞRİK- PUTPEREST OLDU - TIPKI HRİSTİYANLARIN PUTTAN İSA HEYKELLERİNE TAPTIKLARI GİBİ ...- AMA ALLAH BUNDAN MEMNUN DEĞİL , VE BİZE DE ONLARDAN YÜZ ÇEVİR VE ANLAŞMAYI BOZARSA CEZASINI VER,ÖLDÜR DİYOR.DETAY YUKARIDA !TEVBE SURESININ ACIKLAMASI SITEMIZDE
Yukardakine benzer bir diger örnek En'am Suresi'ndeki su ayet'dir: "Allah kimi dogru yola koymak isterse onun kalbini islamiyete açar, kimi de saptirmak isterse... kalbini dar ve sikintili kilar. Allah inanmayanlari küfür batakliginda birakir" (K. 6 En'am 125). Dikkat edilecegi gibi ilk iki tümce ile son tümce çeliski halindedir. Cünkü ilk iki tümceye göre kisi'yi "Müslüman" ya da "Kafir" yapan Tanri'dir; fakat Tanri, kafir yaptiklarini Cehennem'e atmaktadir.
YİNE AYNI TERANE...İNANMAYAN İNSANIN KENDİSİ ...KENDİ İSTEĞİ İLE GİRDİĞİ BATAKLIKTA BIRAKILIYOR AMA İSTESE KENDİ YİNE ÇIKABİLİR, ALLAH ONA DA İZİN VERİYOR VE TEŞVİK EDİYOR AMA KARARI VERECEK OLAN İNSANDIN KENDİSİDİR ! ALLAH'TA İNSANIN KARARINA GÖRE ONA MUAMELE EDİYOR.
Yine Bakara Sure'sinin 6.ayet'i söyle der: "Süphe yok ki, inkar edenleri (kafir olanlari), baslarina gelecekle (azab ile) uyarsan da uyarmasan da birdir, inanmazlar" (K. 2 Bakara 6). Bu ayet'in hemen arkasindan su ayet gelir: "Zira Allah onlarin kalblerini ve kulaklarini mühürlemistir; gözlerinde de perde vardir ve büyük azab onlar içindir" (K. 2 Bakara 7). Görülüyor ki kisileri "kafir" yapan, onlarin kalblerini ve kulaklarini mühürleyen Tanri'dir. Fakat böyle oldugu halde Tanri kendisinin "kafir" yaptiklarini, büyük bir azab'a sokacaktir.Söylemeye gerek yoktur ki Tanri'nin insanlari, hem gözlerini ve kulaklarini mühürleyip kafir yapmasi ve hem de cezalandirmasi çelismeli ve tutarsiz bir davranistir. Fakat islamcilar bu hükümleri, sanki ortada çelisme yokmus gibi müslüman kisinin beynine sokusturuverir.
CEVAP YUKARIDA !
Yine bunun gibi Bakara Sure'sinde "Dinde zorlama yok" (K. 2 Bakara 256) diye yazilidir. Islamcilar buna dayanarak Islam'in hösgörü dini oldugunu söyler. Söylediklerini pekistirmek maksadiyle: "Süphe yok ki bu (Kur'an) bir ögüttür. O halde dileyen Rabbine götüren yolu tutsun..." (K. 73 Müzemmil 19) ya da "Muhakkak ki bu kitap bir ögüttür. Kim dilerse ondan ögüt alir..." (K.74 Müddessir 54-55) seklindeki ayetleri okur. Buna benzer diger ayet'leri ya da hadis'leri okuyarak seriat dininde inanç özgürlügü oldugunu savunur.Fakat bunu yaparken, söyledikleriyle çeliskiye düsercesine, Islam'dan baska "gerçek din" olmadigini, bildiren, baska din ve inanca yönelenleri "sapik" ya da "kafir" olarak ilan eden, ya da Tanri'ya es kosanlari (müsrik'leri) ölüme götüren, daha baska bir deyimle inanç özgürlügünü ve hosgörüyü kökünden silen hükümleri siralar. Ornegin Kur'an'daki "Müsrikleri nerede bulursaniz öldürün" (K. Tevbe 5; Al-i Imran 85) seklindeki emirleri açiklar. Ya da "Kitab Ehli" olanlara (yani Yahudilere ve Hiristiyanlara) karsi savas açilmasini, Islami kabul ettirene ya da "Cizye" (kafa parasi) alinana kadar bu savasin sürdürülmesini öngören hükümleri belletmekten geri kalmaz. Islam dini'nin bu
hükümlere dayali olarak yayildigini, Muhammed'in bu maksatla savaslar yaptigini, ölüm döseginde iken "Arap ceziresinde iki din bir arada bulunmayacak" diye vasiyette bulundugunu anlatmaktan bikmaz. Dinde "zorlama" olmadigini bildiren hükümlerle, "zorlamayi" öngören hükümlerin (ve eylemlerin) yan yana, içiçe bulunmasini çeliski saymaz.
AL-İ İMRAN : 85: " İSLAM'DAN BAŞKA DİN YOK " ... AL-İ İMRAN 86:"ALLAH ZALİM OLAN TOPLUMU DOĞRU YOLA İLETMEZ . " HAK DİN OLMASA DA İSLAM ONLARA HOŞGÖRÜLÜ YAKLAŞIYOR !BUNUN NERESİ ZITLIK...AMA İŞİN ASIL DİKKAT ÇEKİCİ YÖNÜ BU BAKIŞ AÇISINA SAHİP OLAN KENDİLERİNİN İÇYÜZLERİNİ BU MANTIK VE BAKIŞ AÇISI İLE DIŞARI VURMALARI... HRİSTİYAN DEĞİL Mİ : KAFİR, YOK ET, İŞKENCE ET, ÖLDÜR... ÖRNEK : HAÇLI SEFERLERİNDEN ... IRAK İŞGALİNE İNSANLIK TARİHİ...! BU FİKİR ÖZGÜRLÜĞÜNÜ AKILLARI ALAMIYOR :" HEM KENDİNDEN KABUL ETMEYECEKSİN HEM YAŞAMASINA İZİN VERECEKSİN...?!"
"ARAP CEZİRESİNDE İKİ DİN BİR ARADA BULUNMAYACAK" ...VASİYETİNİ YILLARIN AŞIRI DİNCİSİ ( ! ) BEN NASIL DUYMADIM...! KAYNAK NE ... ?
CİZYE MESELESİNE GELİNCE . ASKERE ALINMAMA, CAN-MAL-NAMUS-AKIL VE DİNİNİN KORUNMASI KARŞILIĞINDA GAYRİ MÜSLİMLERDEN ALINAN VERGİNİN NERESİ ZULÜM, ZORLAMA , KÖTÜLÜK...BATI MEDENİYETİNDE VERGİSİ ALINMAYAN MÜSLÜMAN VAR MI , HEM DE CAN- MAL... NAMUS EMNİYETİ YOKKEN ...
İSLAM SAVAŞ HUKUKUNUN TEMELİ NEFSİ MÜDAFAAYA DAYANIR...SALDIRMAYANA SALDIRILMAZ...DETAY ISLAM SAVAS HUKUKU, ISLAM BARIS DINIDIR DOSYALARIMIZ!
Bir yandan: "Iyilik ve fenalik bir degildir... Sen fenaligi en güzel sekilde sav; o zaman seninle arasinda düsmanlik bulunan kisinin yakin bir dost oldugunu görürsün..." (K. 41 Fussilet 34) seklindeki hükümler, diger yandan bunlara tersdüsen: "Ey inananlar...size kısas farz kilindi...Ey akil sahipleri kisas'ta sizin için hayat vardir..." (K. 2
Bakara 178-9), ya da ":Bir kötülügün karsiligi, ayni sekilde bir kötülüktür..." (K. 42 Sura 40) seklindeki hükümler
bulunur Kuran'da. Hangi kötülüge hangi kötülükle karsi konulacagini da : "... hür ile hür insan, köle ile köle,
kadin ile kadin..." (K.2 Bakara 178) ya da "... onlara can cana, göze göz, buruna burun, kulaga kulak, dise
disle ve yaralara karsilikli ödesme yazdik...Allah'in indirdigi ile hükmetmeyenler, iste onlar zalimlerdir..."
(K.5 Maide 45 ayrica bkz. Bakara 179) seklindeki hükümler de bulunur Kuran'da. Bir yandan öç almayi farz kilan bu emirlerle, ya da: "Sen de müsrikleri hicvü zemmet, yahud onlarin hicivlerine mukabelede bulun, Cibril'de seninle beraberdir" seklindeki Hadis'lerle 186 hasir nesir olurken diger yandan: "Her kim öç almayip bagislarsa iste bu hareket büyüklerin karidir" (K.42 Sura 43) seklindeki hükümler bulunur Kuran'da.
KISASTA ÜÇ ŞIK VARDIR.BİRİDE İYİLİK İLE AFETMEK...DİĞERİ AYNEN CEZANIN BİR MÜKABELE VERİLMESİ , SON ŞIK İSE KAN BEDELİDİR...BURADA ZITLIK YOK BÜTÜNLÜK VAR! MESELA KAN DAVASINI ELE ALALIM: BİRİNİ HAKSIZ YERE VURANI İSLAM DEVLETİ YAKALAR VE MAKTÜLÜN YAKINLARINA ÜÇ ŞIK SUNULUR : AF MI EDİYORSUNUZ, AYNEN MAKTULE YAPILAN MI YAPILIP İDAM EDİLSİN, YOKSA KAN BEDELİ - BİZ ONU AF EDİYORUZ AMA MAKTUL - ÖLDÜRÜLEN - BİZİM NAFAKAMIZI KARŞILIYORDU , BELLİ BİR MİKTAR BİZE KAN PARASI VERSİN ...DER - İSTERLER...BÖYLECE NE KAN DAVASI KALIR - AF EDEN, ÖLÜMÜNÜ İSTEYEN... KARAR VEREN , ÖLDÜRÜLENİN AİLESİDİR - NE DE ADALETSİZLİK OLUR . .
Kur'an'daki Sure'lerin ya da ayet'lerin ve bunlarda yer alan konularin bilimsel bir siralamasi diye bir sey yoktur. Bir
konu'nun biteviye islenmesi diye de bir sey yoktur. Birbirleriyle ilgisi bulunmayan çesitli sorunlar ve konular
birbirlerinin içine girmistir. Ornegin ibadet'le ilgili hükümler hukuk'la ilgili hükümlerle, ya da efsanevi olaylarla
karma karisik bir sekilde, iç içedir. Belli bir konuyla ilgili olay anlatilirken hiç yeri ve ilgisi olmadan bir baska olaya
geçiliverir.
BU KUR'AN'IN METODUDUR. BU BİR METOTTUR. AMAÇ YUKARIDA AÇIKLANMIŞTIR.BU SAYEDE HER KUR'AN'DA BİR KONU ARAYAN TÜM KUR'AN'I BAŞTAN SONA BİR DAHA TÜM GENEL BAKIŞ AÇISINI TEKRARDAN KAVRAYARAK ARAŞTIRI, OKUR, ZATEN TÜM AYETLER İÇ İÇE , BİR BÜTÜNÜN BİRER PARÇASI...!YETER Kİ BİLİMSEL, AÇIK YÜREKLİ, ÖNYARGISIZ YAKLAŞILSIN O YÜCE KİTABA......KUR'AN , İNCİL GİBİ BİR EL YAZMASI DEĞİL Kİ , HZ. İSA'NIN HAYATINI - HEM DE BİR SÜRÜ ÇELİŞKİLERLE - ANLATAN , 4 KİŞİ TARAFINDAN YAZILAN ( ... ) BİR KİTAP OLSUN
Bu tür tutarsizliklar, uyumsuzluklar ve çeliskiler hemen her Sure'de kendisini gösterir. Bundan dolayidir ki, Kuran'in "Allah/Tanri sozu olmayip", bir insan, yani Muhammed tarafindan yazilmis oldugu sonucu cikmaktadir...Kuran'da gorulen çeliskiler ne gökten inmedir ve ne de din adaminin dedigi gibi "Tanri'ya göre degil, bize göredir".Bu çeliskiler, Kuran'in yaraticisi olan Muhammed ve onun yardimcilarindan kaynaklanmaktadir. (Bilindigi gibi, Muhammed, okur-yazar degildi ve Kuran'i olustururken okur-yazar yardimcilardan faydalandi). Kuran'i "Gökten indi" diyerek yarattigi dine taraftar toplamak isteyen Muhammed ve yardimcilarinin, çesitli durumlara ve farkli olaylara çözüm saglama siyasetinden dogmustur.
BAKLA AĞIZDAN ÇIKTI.SORALIM HZ. RESUL KUR'AN'DAKİ O BİLİMSEL AYETLERİ NEREDEN BİLİYORDU... BAZEN KENDİNİ UYARAN AYETLERE NE DEMELİ...VS . TIKLAYINIZ : Ümmi Resul ... AYRICA TIKLAYINIZ :
Kur'an;Yazılması,Eskimezliği 1 Kur'an ve Bilim 2 Kur'an ve Bilim 3 Kur'an ve Bilim 4 Kur'an ve Bilim 5
KENDİ İNCİL'LERİ İLE KARIŞTIRDILAR HERHALDE...BİLİNDİĞİ GİBİ İNCİL'İ MATTA, MARKOS,LUKA , YUHANNA YAZMIŞTIR... KİTAPLARI KARIŞTIRDILAR GALİBA...!BU ARADA YARDIMCILAR-RAHIPTEN ALDI,KOLEDEN ALDI ..FALAN- KONUSUNA DA CEVAP SITEMIZDE !
Kuran Ve Seriat hükümlerindeki çeliskiler, ve tutarsizliklar konusunda Islamcilar'in tutarsız tutumu:
Seriat hükümleri içerisindeki çelismeler ve tutarsizliklar konusunda din adaminin bilim disi ve olumsuz bir tutumu vardir ki o da her seyden önce insan aklinin yetersizligini öne sürmek ve örnegin : "Celiskiler bize göredir, Tanri'ya ve Peygambere göre degildir" deyip isin içinden siyrilmaktir. Hani sanki "çelismeler", insanlarin gözünde "serab" gibi bir seydir ve aslinda yoktur da insanlar "çelisme varmis" gibi görüyorlardir!Seriat verileri içerisindeki çelismelerin varligini inkar etmek üzere din adami'nin basvurdugu diger bir yol, Kur'an'in Tanri'dan gelen "son ve tek gerçek" Kitab olduguna, ve "geçmiste ve gelecekte onu batil kilacak olmadigina" (K. 41 Fussilat 41-2), ve Kitab'da bulunanlarin "kesin gerçekler olup bunun disinda baskaca gerçek olamayacagina" (K. Meariç 51), ve "yeryüzündeki her seyin apaçik Kitab'da tespit olunduguna" (K. Necm 75) dair ya da buna benzer hükümleri siralamaktir. Bunu yaparken sirtini özellikle su ayete dayar: "... Allah katindan gayri bir yerden gelseydi,(Kur'an'da) birbirini tutmaz bir çok seyler bulurlardi..." (K. 4 Nisa 82).
ÇELİŞKİNİN ( ... ! ) KAYNAĞI ÖNYARGILI, MİSYONER BAKIŞ AÇISIDIR! ... AYRICA İNSAN AKLININ AYNI OLAY,FİKİR,... HATTA REJİMİ BİLE FARKLI YORUMLADIĞI BİR GERÇEK, İNSAN DOĞASININ DOĞAL BİR İZ DÜŞÜMÜDÜR.BU DURUM HER ŞEY İÇİN SÖZ KONUSUDUR, HIRİSTİYANLIK İÇİN BİLE ( HATTA BİRBİRİNİ HIRİSTİYAN BİLE KABUL ETMEYEN MEZHEPLERİNİ DÜŞÜNÜNCE..., AYNI MEZHEPLERİNİN BİLE FARKLI TARİKATLARI YOK MU HIRİSTİYANLARIN... ) BU DURUM TERCÜME SANATINDA DA , ANAYASA YORUMLARINDA DA , KAHVE SOHBETLERİNDE DE VARDIR.
Ote yandan Islamcilar, çeliskilerin ve tutarsizliklarin ortaya çikmasini önlemek üzere sunu hatirlatir ki Kur'an ve Hadis hükümlerini tartismak, yalanlamak ve bunlar üzerinde süpheci olmak ya da bunlarda çeliski ve tutarsizlik oldugunu söylemek "günahtir", "dinsizliktir", "Tanri'ya ve peygamberine karsi gelmektir". Bu hükümler çeliskili görünse de, akla ve müspet ilme ters düsse de, bunlari hiç bir elestiriye ve tartismaya girismeden olduklari gibi kabul etmek gerekir.
KUR'AN'DA ALLAH'U TEALA KENDİ VARLIĞINI BİE TARTIŞMAYA AÇIYOR VE AKLİ ÖRNEKLERLE VARLIĞINI BİZZAT KENDİ İSPAT EDİYOR... BUNU BİZ DE SİTEMİZDE RAHATLIKLA TARTIŞMAYA AÇTIK VE HATTA ATEİST SİTELERİ, FORUMLARI DOLAŞTIK...TARTIŞMA DENDİ NE TANRIYI ÜÇ İKEN BİR KABUL ETMEYİ DAHA SİZLER AÇIKLAYAMADINIZ... " 1+1+1 " YERINE " 1*1*1( CAPMA) " FORMÜLÜ GİBİ AÇIKLAMALAR DA DAHİL...
Bunun böyle oldugunu anlatmak üzere din adami: "Allah ve peygamberine karsi gelenler ... alçaltilacaklardir... Biz
apaçik ayet'ler indirmisizdir, bunlari inkar edenlere alçaltici ceza var..." (58 Mücadele 5), ya da: "Allah ve Resulü
bir ise hükmettigi zaman (inananlara) artik islerinde baska yolu seçmek yarasmaz. Allah'a ve Peygambere baskaldiran süphesiz apaçik bir sekilde sapmis olur..." (K. 33 Ahzab 36) seklinde hükümleri gösterirken "Allah'in hükmüne uygun hüküm vermeyen kafirdir" (K. 5 Maide 44) ayet'ini ekler, ve benzer ayet'lerle "süphe" etmenin ya da Kur'an'da çeliski oldugunu söylemenin dinsizlik sayilacagini bildirir.
SÖZÜ EDİLEN AYETLER İNKAR EDENLER ALÇALTILIR AMA MÜSLÜMANLAR ALLAH'IN SÖZÜNDEN ÇIKMAZ ANLAMINDADIR.BURADA ÇELİŞKİ , TUTARSIZLIK YOK! AMA KAFİR OLAN BU AYETLERİ ÇELİŞKİLİ GÖRÜR O ZATEN KAFİRDİR , NORMALDİR.NE DE OLSA AYETLERIN UCU ONLARA DOKUNUYOR!
"Dini islerde asiri inceleyip sik dokuyanlar helak olacaklardir" seklindeki hadis hükümlerini belirterek soru sormanin ve soru yolu ile din verilerine karsi gelmenin yasak oldugunu anlatir
BU SADECE " ALLAH 'IN MAHIYETI, ÖZUNU DÜŞÜNMEK " GİBİ GİRİFT VE İNSAN AKLININ ALAMAYACAĞI AZ BIR ALANI KAPSAR.YOKSA İSLAM TARTIŞMAYA AÇIK BİR DİNDİR VE HER TARTIŞMA DA İSLAM ÜSTÜN ÇIKAR... YANİ SİTEYİ BİZ KURMASAK SAHİDEN GERÇEK ZANNEDECEĞİZ BU SALVOLARI...!
Kur'an'da çeliski olmadigini savunmak maksadiyle Islamcilarin basvurdugu bir diger yol, bazi ayet'lerin bazi ayet'lerle kaldirildigini öne sürmektir. Oysa ki hangi ayet'lerin hangileriyle kaldirildigi hususundaki görüs ayriliklari bir yana ve fakat böyle bir iddia, hani sanki Tanri her seyi diledigi gibi önce'den düzenleyemezmis ya da bilmezmis ve bazi ayet'leri yanlislikla yerlestirmiste sonradan hatasinin farkina varip düzeltmis gibi bir anlam tasir ki Tanri'yi küçültmek sonucunu doğurur.
BAHSI OLAN KONU " NESH " MESELESİDİR VE BU DA HALKI BELLİ BİR DÜZEYE AŞAMA AŞAMA , KADEMELİ OLARAK GETİRMEK İÇİN UYGULANAN BİR METOTTUR.BİR TOPLUMSAL EĞİTİM STARATEJİSİDİR.ÖRNEK OLARAK İÇKİYİ YUKARIDA VERDİK...
Kaldi ki Kur'an'daki çelismeler, kaldirilmadigi kesin olarak bilinen ayet'leri kapsar ki bunlardan pek bariz olanlardan biri, Ebu Talib'in ölümü vesilesiyle Muhammed tarafindan Kur'an'a konmus olan su ayet'tir: "Allah kimi dogru yola koymak isterse onun kalbini islamiyete açar, kimi de saptirmak isterse... kalbini dar ve sikintili kilar. Allah inanmayanlari küfür batakliginda birakir" ( 6 En'am 125).Bu ayet'le anlatilmak istenen sudur ki Ebu Talib'in kalbini müslümanliga açmayan Tanri'dir ve Tanri onun müslüman olmadan ölmesini uygun bulmustur. Ancak gerçek bundan çok farklidir.Bilindigi gibi Muhammed, kendisini bir baba gibi yetistiren Ebu Talib'i müslüman yapmak istemis fakat yapamamistir.Yapamayinca sorumlulugu sirtindan atmak üzere Tanri'nin keyfiligini öne sürmüs ve amcasinin müslüman olmayisini bu keyfilige baglamak üzere yukardaki formülü bulmustur. Ancak ne var ki ayet kendi içerisinde çeliskilidir, çünkü bir yandan Tanri'nin kisileri diledigi gibi saptirdigini belirtirken diger yandan saptirdiklarini Cehennem'e attigini anlatmaktadir.
HEP AYNI YERE DÖNÜLÜYOR.MÜSLÜMAN OLMASINI İSTEYEN HZ. RESUL , VE İNANMAYAN EBU TALİB....SONUCTA - KENDİ İSTEĞİ İLE - MÜSLÜMAN OLAMAYAN EBU TALİB ( SON NEFESİNDE , " MÜSLÜMAN OL" DİYEN YEĞENİ HZ. RESUL'E EBU TALİB ." MEKKELİ KADINLAR ÖLÜMDEN KORKTU DA EBU TALİB SON NEFESINDE MÜSLÜMAN OLDU DEDİRTMEM " DİYEREK - YANİ KİBİRLENEREK ; ŞEYTANI DA MELEKLERİN HOCALIĞINDAN İBLİS'E DÖNDÜREN AYNI KARAKTERİSTİK ÖZELLİK ! - CAN VERİR ...) , ONUN İMANINI İSTEYEN HZ. RESUL, VE İSTEĞİ ÜZERİNE , KÜFÜR BATAKLIĞINDA KALMAYI TERCİH EDEN EBU TALİB'İ ORADA BIRAKAN ALLAH'U TEALA.. MESELEYİ ANLAMAMAK İÇİN SADECE MİSYONER OLMAK YETİYOR GALİBA...! VEYA SADECE ÖNYARGILI OLMAK BELKİ DE...
Diyanet Isleri Baskanligi'nin yayinladigi Sahih-i Buhari Muhtasari... adli yapitin 4.cildinin 536.sayfasinda Muhammed'in, kendi öz anasi Emine için dua ("istigfar") etmek üzere Tanri'dan izin istedigine ve fakat Tanri'nin ona bu izni vermedigine ve vermedigi için anasina magfiret dilemedigine dair Ebu Hüreyre' nin rivayet ettigi bir Hadis vardir. Bunu okuyan bir kimse, hakli olarak kendi kendisine: "Pek iyi ama, Muhammed bir çok vesilelerle -'Analariniz sizi binbir fedakarlik ve zahmete katlanarak yetistirmistir, onlara dua edin... Analarin ayaklari altindan Cennet'ler geçer-' seklinde konusurken, kendi anasina neden dua etmez?" diye sormak ve bunun cevabini almak ihtiyacindadir. Ancak ne var ki böyle bir soruyu tartismak ve buna akilci bir yanit aramaktan islamcilar kacinirlar, günah islemekten korkarlar dusundukleri icin bile..
ANNE HAKKI TABİİ Kİ İSLAM'DA ÇOK ÖNEMLİDİR.AMA PEYGAMBER ANNESİ BİLE OLSA - Kİ İSLAM ÖNCESİ İNSANLARIN TEK OLAN BİR YARATICIYA İNANMALARI ŞART İDİ - İNANMAYAN BİR ANNE İÇİN İSTİĞFAR - ARKASINDAN DUA ETMEK DEMEK DEĞİL ; AF EDİLMESİNİ İSTEMEK , CENNETE GİRMESİNİ İSTEMEK - İSLAM'DA KABUL EDİLMEZ.PEYGAMBER ANNESINE BİLE TORPİL YOKTUR Kİ BUNU HZ. RESUL KIZ FATIMA'YA DA DEMİŞTİR " EY KIZIM FATIMA , PEYGAMBER KIZIYIM DİYE GÜVENME , SENİ AHİRETTE BEN BİLE KURTARAMAM ..." YANİ HER İNSAN KENDİSİ CENNET'E VEYA CEHENNEM'E GİRECEKTİR...ANNEYE SAYGI, SEVGİ ONA " ÖF " BİLE DEMEME İSLAM'IN EMRİ AMA AYNI İSLAM " ANNE BABAN SANA " İSLAM'A AYKIRI BİR SEY EMREDİNCE ONA İTEAT ETME " DE DER, DURUMA GÖRE , YENİ ŞARTLARA GÖRE HÜKMÜN DEĞİŞMESİ DOĞAL BİR OLAYDIR...
simdilik deginmek istedigimiz sudur ki seriat ortami içerisinde ve Islamcilarin elinde yetistirilen insanlarimizin seriat verileri konusunda süpheci olmalari, bu verileri elestiri konusu yapmalari ya da tartismalari mümkün degildir. Mümkün olmadigi içindir ki fikirsel gelisme yoluna girmeleri ve akilci düsünceye yönelmeleri güçtür.
SİTEMİZ VE İLKELERİMİZE BİR BAKINIZ LÜTFEN ,...ELEŞTİRİ, TARTIŞMA... VS
Ote yandan din adami, sadece sorulari "uygun" ya da "uygunsuz" ayirimina baglayarak degil fakat bir de fazla soru sormanin günah olacagini hatirlatmak suretiyle sizi susmusluga zorlar; dayanagi yine seriat verileridir. Gerçekten de din adami'nin belletmesine göre Muhammed, Tanri'nin igrenç bildigi üç seyden birinin "Kesret-i sual" (fazla soru) oldugunu bildirmis ve: "Ben sizi bir seyden nehyedersem, ondan içtina ediniz, bir seyin ifasini emredersem , onu da ...yerine getiriniz" demis ve dini islerde asiri inceleyip sik dokuyanlarin helak olacaklarini eklemistir. Din adami, bundan baska bir de Kur'an'nin: "Size açiklaninca hosunuza gitmeyecek seyler sormayin" (K. Maide 101-102) seklindeki ya da buna benzer diger ayet'lerini öne sürerek mü'min kisileri soru sormak ve hele tartismak hevesinden uzak kilar 191. Cünkü soru sorma ve tartisma geleneginin islam dini'ni temellerinden sarsabilecegi görüsüne saplidir.
MAİDE :101-102. AYETLERİN İNİŞ SEBEBİ : SURAKE İBNİ MALİK HAC AYETİ İNİNCE " HER SENE Mİ DİYE " SORAR VE ISRARLA B SORUSUNU TEKRARLAR.HZ. RESUL HAYIR DER VE SONRA DA EVET DESE İDİM BUNU YAPAMAYACAKTINIZ, SİZİN SERBEST BIRAKILDIĞINIZ KONULARDA SORULAR İLE İLERDE SİZİ ZOR, MÜŞKİL DURUMA DÜŞECEK ORTAMLARI DOĞRUMAYIN DİYOR AYET...AYNI ŞEYİ YAHUDİLERDE YAPMIŞTI.ALLAH ONLARDAN BİR KURBAN İSTER AMA ONLAR PEYGAMBERLERINE SORARLAR " CINSI NE OLSUN, RENGI NE OLSUN...VS" SONUNDA AZ DAHA BOYLE BİR KURBAN BULAMAYACAKLARDI , DENİR...HALBUKİ BAŞTA İSTENEN SADECE BİR KURBAN İDİ..AMA GEREKSİZ , SONUNU DÜŞÜNMEDEN SORULAN SORULAR , ZAMANLA KENDİ YAPMALARI GEREKEN ŞEYLERİ ZOR HALE SOKMUŞTU.HALBUKI ALLAH BUNU İSTEMİYOR...VE AYETTE BUNU DİLE GETİRİYOR.MİSYONERİN YORUMU TAMAMEN ALAKASIZ BİZ SONUC ÇIKARIMI...!SORU SORMA OGRENMENIN ILK ADIMIDIR.AMA CAHILCE SORULAN,VEYA SADECE SORMAK ICIN SORULAN,MUHATABI KOSEYE SIKISTMEK ICIN SORULAN ..SORULAR..ISTE BUNLARDAN KACININ, DENIYOR.!
Bundan dolayidir ki islamcilar, 20.yüzyilin bitmek üzere bulundugu bu uygarlik döneminde dahi insanlarimiza, yemek yerken yemek kabina sinek düsecek olursa, sinegin disarda kalan kanadini yemegin içine batirip sonra çikarip atmalarini, ve çünkü bunun bir "Peygamber emri" oldugunu, "peygamberin söylemesine göre" sinegin iki kanadinin birisinde hastalik,öbüründe sifa bulundugunu ve "idrak sahibi" olan sinegin önce zehirli kanadini yemege soktugunu ve bu nedenle eger diger kanat iyice yemege batirilacak olursa hastalik olmayacagini belirtirlerken, bazi kimselerin: "Bir sinegin iki kanadinda nasil olur da hem da (hastalik) hem deva (hastalik giderici ilaç, çare vs...) olan iki zid hassiyet bir arada toplanmis? Sonra hakir bir sinek nasil olur da yiyecek içine önce zehirli kanadini sokmayi, deva olan kanadini geri birakmayi bilebilir?" seklinde soru sormalarini "günah" saymakta ve soranlari en azindan "inatci cahil" olarak tanimlamaktadirlar .Buna benzer daha nice örnekleri siralamak mümkün Kisi özgürlügü bakiminda önemli olan sey sadece soru sormak degil fakat din emirlerini tartismak ve gerektiginde kinamaktir. Iste Islam'in, daha ilk anlardan itibaren önlemek istedigi sey, asil bu olmustur.
ÇÖL ORTAMINDA SU VE YİYECEK BULMAK HER ZAMAN MÜMKÜN OLMAZ ...HELE O DÖNEMLERDE...HZ. RESUL BÖYLE SIKIŞIK BİR ANDA SU VEYA YİYECEĞİNİZDE SİNEK Mİ GÖRDÜNÜZ, ONU DÖKMEK YERİNE BİR KANATINDA ZEHİR VAR EVET AMA DİĞERİNDE PANZEHİR VAR , SİNEĞİ İYİCE BATIRIN , ZEHİR PANZEHİR İLE NÖTÜRLEŞSİN BUYURMUŞTUR - Kİ BU BİLİMSEL OLARAK TA KANITLANMIŞTIR ! - AMA GÜNÜMÜZDE YİYECEK-İÇECEĞİN VARKEN DÖK İÇİNE SİNEK DÜŞMÜŞ SUYU ..GİTSİN...YOKSA İSLAM'DA TEMİZLİK BIRAKINIZ AMELLE BİRLİKTE ANILMAYI, " TEMİZLİK İMANDAN " KABUL EDİLECEK KADAR ÖNEMLİ BİR MAHIYETE KAVUŞTURULMUŞTUR !...HELE TEMİZLİK KONUSUNDA AYAKKABISI İLE EVİNE GİREN, SİLME İLE TUVALET TEMİZLİĞİ YAPTIĞINI ZANNEDENLERİN ... VS , İSLAM'I ELEŞTİRME HAKKI HİÇ YOKTUR !
(Bakara 62) Bu ayette yahudi ve hiristiyanların cennete girebileceğinden bahsediyor, fakat (Ali imran 19,85)
ayetlerinde ise hak dinin islam olduğundan bahsediyor.
İSLAM ÖNCESİ TEVHİD AKIDESİ ÜZERİNDE OLAN , VEYA İLK HIRİSTİYANLAR TABİİ Kİ CENNET'E GİRECEK.AMA İSLAM'DAN SONRA HEPSİNİN HÜKMÜ KALKMIŞTIR.VE PUTA - İSA, MERYEM,ERMİŞ ( ...! ) HEYKELLERİNE - TAPAN GÜNÜMÜZ ADI ISEVİ OLAM HIRİSTİYANLAR ELBETTE HAK DİN ÜZERE DEĞİLLER...
(Nahl 67) Bu ayette içki helal kılınıyor, fakat (Maide 90) ayetinde ise içki haram kılınıyor.
İÇKİ HELAL KILINMIYOR.İKİ ZITLIK AYNI MERKEZDEN CIKIYOR BU ALLAH'IN ÜSTÜN YARATICILIĞININ DELİLİ OLARAK SUNULUYOR.SARHOŞLUK ZATEN HARAM !
Bilimdışı Ayetler
(Bakara 102) İki melek gelip insanlara büyü öğretiyor.
ÖĞRETMİYOR, ONLAR İNSANLARI IMTİHAN İÇİN GÖNDERİLEN BİR İMTİHAN VESİLESİ İDİLER AMA İNSANLAR MELEKLER TARAFINDAN UYARILDIKLARI HALDE İMTİHANI KAYBETTİLER.YANİ GÖNDERİLİŞ AMAÇLARI DENEME İDİ HATTA AÇIKCA ONLAR TARAFINDAN UYARILDIKLARI HALDE İNSANLARIN BAZISI
GÖZ GÖRE GÖRE SINAVI KAYBETTİLER ...BU, POLİSİN RÜŞVET ALAN MEMURLARI SUÇÜSTÜ YAKALAYABİLMEK İÇİN İŞARETLENMİŞ PARALARI SUÇLULARA TESLİM ETMEK GİBİDİR. NASIL BUNDA GARİPSENECEK BİR ŞEY YOKSA, DEJENERE OLMUŞ YAHUDİLERİ SINAMAK İÇİN MELEKLERİN YAPTIĞI ŞEYDE DE BİR TUHAFLIK YOKTUR... "BİZ ANCAK VE ANCAK SİZİ DENEMEK İÇİN GÖNDERİLDİK, SAKIN SİHİR YAPIP DA KÂFİR OLMAYIN!" DEMEDEN KİMSEYE BİR ŞEY ÖĞRETMEZLERDİ.KISACA GÖNDERİLİŞ AMAÇLARI BÜYÜ ÖĞRETMEK DEĞİL, SINAMA ARACI OLMAKTI.KAZANAN OLDU , KAYBEDEN OLDU...
(Zariat 49) Bütün hayvanlar çift yaratılmıştır deniliyor fakat bakteri ve virüslerin dişisi ve erkeği yoktur. Bölünerek
ürerler.
DAHA ÖNCE DE ATOM İÇİN AYNI ŞEY SÖYLENİYORDU AMA SONRA ELEKTRONLARIN " + VE - " YÜKLÜ OLDUĞU GÖRÜLDÜ...ŞİMDİ BİLİM HENÜZ BELLİ BİR SEVİYEYE GELEMEDİ DİYE AYET İNKAR EDİLMEZ...NEYSE AYETE DÖNELİM , AYET HER HAYVANI ÇİFT YARATTIK DEMİYOR " HER ŞEYDEN ÇİFT YARATTIK " BUYRULUYOR Kİ BU DA DOĞRU YANİ ZITTI İLE ÇİFT : ERKEK-DİŞİ, YER-GÖK,DENİZ-KARA,YAZ-KIŞ,HAYAT-ÖLÜM,TATLI-EKŞİ,AYDINLIK-KARANLIK,ARTI-EKSİ,İNSAN-CİN, ... SORU ŞÖYLE SORULMALI . BAKTERİ VE YA VİRÜSÜN ÇİFTİ - ZITTI - NE ?
(Bakara 65), (Maide 60,166) İnsanlar ceza olarak maymuna dönüştürülüyor.
TÜRKÇEDE BİLE VAR. " MAYMUN İŞTAHLI " DİYE.ORADA BAHSEDİLEN MECAZİ ANLATIMDIR Kİ KUR'AN'DA SIKÇA KULLANILIR. TIKLAYINIZ : Ateist Yazarlara Cevaplar 5 .YANİ KARAKTER OLARAK MAYMUN GİBİ OLDULAR...
(Bakara 259) Bir adamın öldükten sonra dirilmesinden bahsediyor.
YAHU BUNU DİYEN BARİ HIRİSTİYAN SİTESİ OLMASA...HZ. İSA ÖLÜYÜ DİRİLTTİ DİYE ÖVÜNEN ONLAR DEĞİL Mİ...BUNU ALLAH ( CC) YAPINCA MI BİR ANDA BİLİMSEL KESİLDİLER...HA BUNU BAŞKA BİRİ SORARSA VERECEK CEVABIMIZ . YER VE GÖKLERİ YOKTAN VAR EDEN Mİ VAR OLANI ÖLDÜRÜP DİRİLTEMEYECEK Kİ İLK HAYATINI VEREN DE O İDİ...BİLİM ŞİMDİ İNSANLARI DONDURUP İLERİDE İLİM İLERLEYİNCE YENİDEN ÇÖZMEK ÜZERE ÇALIŞMALAR YAPIYOR... BUN UİLİM YAPINCA OKEY'DE VASITASIZ YARATICIM YAPINCA MI İNKAR EDECEĞİM...HADİ ORADAN , TANRISINI BİLİM YAPMIŞ, MATERYALİST KAFALI POZİTİVİST...ALIN SİZE DAHA DA İLGİNCİ ,MARX'IDA , LENİN, TROÇKİ,MAO'YU DA ALLAH YARATTI...
(Ankebut 14) Nuh peygamberin 250 yıl yaşamasından bahsediyor.
950 YIL BİR KERE...AYRICA GÜNÜMÜZDE BİLE ÖMÜR FARKLI FARKLI OLABİLİYOR.AFRIKADA ORTALAMA OMUR 40, AVRUPA DA 60-70...İKİ KATI... ÖMÜRÜ ARTIRACAK İLAÇ ARAYAN BLİM ADAMLARINA AĞZI SULANARAK İÇTENLİKLE İNANALAR , BUNUN DAHA ÖNCE OLDUĞUNU NEDEN REDEDER ANLAMAK ZOR...
(Ahzab 53) muhammed, eve gelen misafirlerini Allahın sözleriyle kovuyor.
AYET SADECE EVE İZİNSİZ GİRMEMEYİ İNSANLARIN ZİHNİNE BİR GÖRGÜ KURALI OLARAK YERLEŞTİRİYOR.NE KOVMASI..." EVE İZİNSİZ GİRMEYİN ... YEMEK YİYİNCE DE GEREK YOKSA OARADN AYRILIN " BUYURULUYOR.BU SADECE HZ. RESUL'UN EVİ İÇİN DEĞİL , TÜM EVLER İÇİN SÖZ KONUSU ...NEZAKET,İFFET, YÜZSÜZLÜK YAPMAMAK...AMAÇ BU !YANİ AYET EVLERE GİRİP ÇIKMAYA İLİŞKİN BAZI EDEP KURALLARINI İÇERİYOR. CAHİLİYE DÖNEMİ ARAPLARININ BU KURALLARDAN HABERLERİ YOKTU. PEYGAMBERİMİZİN EVİNE GİRERKEN BİLE BU TÜR KURALLAR GÖZETMİYORLARDI. HALK, BİRBİRLERİNİN EVLERİNE, SAHİPLERİNDEN İZİN ALMADAN GİRİYORDU. BENZER KONU NUR SURESİ 27-28. AYETLERDE DE İŞLENİYOR...
Kadın-Erkek Eşitsizliği
(Bakara 228,282), (Nisa 11) Bu ayetlerde erkeklerin kadınlardan üstün oldukları belirtiliyor.(Nisa 34) Bu ayet, erkeklerin kadınları dövebileceğinden bahsediyor. TIKLAYINIZ : İslam'da Kadın Hakları
Irkçılık
(Casiye 16), (Bakara 47,122) Bu ayetlerde İsraillilerin dünyaya üstün kılındığı anlatılıyor.
ÜSTÜNLÜK ONLARA VERİLEN SORUMLULUKTA İDİ .DİNİ YAŞAMA VE TEBLİĞ ETME ...AMA BU GÖREVİ YERİNE GETİREMEDİLER DOLAYISI İLE O GÖREV VE SORUMLULUĞUN GEREĞİ OLAN ÜSTÜNLÜK VASFI ONLARDAN ALINDI ...ONLARDA ÜSTÜNLÜĞÜ HALA IRKTA ZAN EDİP FAŞİST BİR DİN ANLAYIŞLARINA DEVAM ETMEKTEDİRLER...ÖZETLE : SIRF YÜCE ALLAH'A YÖNELMEK ANLAMINA GELEN İSLÂM, İLK PEYGAMBERLİK MİSYONUNUN ÖZÜNÜ OLUŞTURDUĞU GİBİ SON PEYGAMBERLİK MİSYONUNUN ÖZÜNÜ DE OLUŞTURUR. HZ. ADEM ,...HZ. İBRAHİM'İN İNANCI BU OLDUĞU GİBİ ONDAN SONRA GELEN HZ. İSMAİL'İN, HZ. İSHAK'IN, HZ. YAKUB'UN VE TORUNLARININ DA İNANCI BUDUR. BU İNANÇ DAHA SONRA AYNI ŞEKİLDE HZ. MUSA'YA VE HZ. İSA'YA, BİR SÜRE SONRA DA HZ. İBRAHİM'İN VARİSLERİ OLAN MÜSLÜMANLARA DEVREDİLDİ. DEMEK Kİ, KİM BU DEĞİŞMEZ İNANÇ SİSTEMİNE KARARLILIKLA SAHİP ÇIKARSA HEM BU İNANCIN VE HEM DE BU İNANCIN İÇERDİĞİ TAAHHÜT VE MÜJDELERİN VARİSİ OLUR. BUNA KARŞILIK KİM BU İNANÇ SİSTEMİNDEN SAPAR DA KENDİ İRADESİ İLE HZ. İBRAHİM'İN DİNİNDEN AYRILIRSA YÜCE ALLAH'A VERMİŞ OLDUĞU SÖZDEN CAYMIŞ VE BUNUN SONUCU OLARAK BU İNANÇ SİSTEMİNİN İÇERDİĞİ TAAHHÜT VE MÜJDELERE VARİS OLMA HAKKINI KAYBETMİŞ OLUR.
Muhammedin cinsel hayatı
(Ahzab 50,51,52) Bu ayetlerde hemen hemen bütün kadınlar muhammede helal kılınıyor.
EL İNSAF ! AHZAB :52 . AYET SU AN EVLİ OLDUKLARINDAN BASKASI İLE EVLENMEN SANA CAİZ DEĞİL DERKEN , AYETTEN TAM ZIDDI BİR ANLAM ÇIKARMAK...! AHZAB :52- "EY MUHAMMED! BUNDAN SONRA ARTIK BAŞKA KADINLARLA EVLENMEN,...SANA HELAL DEĞİLDİR."
(Ahzab 37) Bu ayette göre muhammed, oğlu zeyd'in karısıyla evlenebiliyor ...
TIKLAYINIZ: Hz. Resul Neden Çok Evlenmiştir
Zina yapan kadının hali
(Nisa 15), (Nur 2) Zina yapan kadına vahşi cezalar veriliyor.
ZİNA EDEN KADININ EV HAPSİNDE TUTULMASI MI VAHŞİ CEZA.DİĞER AYET İSE KADIN VE ERKEĞE VERİLECEK CEZA ( YÜZ SOPA Kİ , KAMÇI DEĞİL ...AMAÇ UTANDIRMAK...BU KONU FIKIH KİTAPLARINDA DETAYLI ANLATILIR...)